Ээлжит хичээлийн хөтөлбөр
Хичээлийн сэдэв: Зургийн давхарга-“Хайрцаг бүтээе”
Анги: 8а,б,в Хугацаа: 40-минут
Хичээлийн зорилго:
Параллелограмм дүрс
ашиглан хайрцаг бүтээх
Хичээлийн зорилт:
·
Давхаргатай ажиллах
·
Зургийг
загварын дагуу зурах.
·
Тэгш
өнцөгт болон параллелограмм дүрс байгуулах
·
Сонгох
хэрэгсэл ашиглан зураг засварлах,зургийн эвлүүлэг хийх
·
Геометрийн
дүрс ашиглан загварчлах
Хэрэглэгдэхүүн:
·
Компьютер
·
Хичээлийн
хөтөлбөр
·
Сурах
бичиг
·
Ажлын
хуудас
Заах арга зүй:
·
Харилцан
ярилцах
·
Бүтээлч
үйлийн арга
·
Хосоор
ажиллуулах
·
Дасгал даалгавар ажиллуулах
Хичээлийн явц:
Хичээлийн элемент
|
Багшийн үйл ажиллагаа /Б/
Сурагчийн үйл ажиллагаа /С/
|
ØҮнэлгээ
o Багшийн санал
§ Анхаарах зүйл
|
Сэдэл төрүүлэх
Сэргээн санах
3минут
|
Б-Сурагчидтай мэндлэнэ.
Ирц авна
Background,Layer гэж юу вэ?
С- Багшийн асуусан асуултанд хариулна.
Хариулт: background-зургийн дэвсгэр
Layer нь- дэвсгэр дээр
зурагдаж байгаа зургийн давхарга хуудас
|
· Бүх сурагчдыг анхаарлыг нь төвлөрүүлэж хичээлээ эхэлнэ.
|
Асуудал дэвшүүлэх
3минут
|
Б-Сурах бичгийн 43-р хуудас зураг 2.2.15 дээрх Хайрцаг бүтээх дасгалыг
ажиглана уу?
Асуулт1: Хэдэн
давхаргаас бүтсэн байна.
Асуулт2:Ямар ямар
командууд хийж сурах вэ?Асуулт3:Хэдэн
өнгөнөөс бүтэж байна вэ?
С-Дасгалыг ажиглана.
Хариулт1: 4
Хариулт2: давхарга
нэмэх,хувилах,эргүүлэх
Хариулт3: 2 өнгө-улаан, хөх
|
ØСурагчдын анхаарлыг сурах бичиг дээр хандуулж, аль болох сурагчдаар
хариулах боломжийг олгоно. Нэр дуудах, хүүхэд сонгон хариулт авч болно.
|
Асуудал шийдвэрлэх
7 минут
|
Б-Бүх сурагчдад харагдах ойлгомжтой байдлаар дасгалыг хийж, тайлбарлаж өгнө.
С-Багш дасгалыг хийж байх хооронд анхааралтай сууж
ойлгож авах ба ярьж буй сурагчийг сонсоно.
|
§ Тайлбарлах явцдаа сурагчдын нэрсийг харж дуудан хийж
буй командуудыг чангаар хэлүүлнэ.
§ Сурагчдыг чангаар тайлбарлуулна.
|
Бататгах хэсэг
/20 мин/
|
Б- Ажлын хуудас тарааж сурагчдаар дасгал хийлгэнэ.
Чадахгүй бол асууж, чадаж байгаа бол ажлын хуудас дээр тэмдэглэж байхыг сануулна
С-Ажлын хуудсыг анхааралтай уншиж дасгалаа хийнэ. Хийж
чадаж байгаа даалгаваруудыг ажлын хуудас дээр тэмдэглэнэ.
|
Сурагчид дасгал хийж байх явцад даалгавар сайн
гүйцэтгэж байгаа сурагчдад урам өгч стандарт бус үнэлгээ өгнө. Багшийн хувийн
жургал дээр Амжихгүй байгаа сурагчдад нэмэлт тайлбар болон дасгал гүйцэтгэхэд
тусална.
|
Дүгнэх
/3мин/
|
Б-Сурагчдын хийсэн дасгалыг үзэж стандарт бус явцын
үнэлгээ болох оноо тавина.
|
Түрүүлж дууссан сурачдад сурах бичгийн 45-р хуудас:
геометрийн дүрс ашиглах дасгалыг уншаад,түүнээс ямар нэгэн объект сонгон хийж байх даалгавар өгнө.
|
Гэрийн даалгавар
|
Б- Сурах бичгийн 44-р хуудасны “Чадахуй” дасгал1, “Ойлгохуй” хэсгийг уншаад, хийх дарааллыг
бичиж ирэх даалгавар өгнө.
С-Дэвтэртээ тэмдэглэж авах.
|
Гэртээ программ нь байгаа боломжтой сурагчид нь
комьпютер дээр хийж үзэхийг сануулна.
|
Ажлын хуудас /Хайрцаг бүтээх/
№
|
Гүйцэтгэх ажил
|
Гүйцэтгэх команд
|
Хийсэн эсэх
|
1
|
Шинэ хуудас нээнэ
|
500: 500
хэмжээтэй
|
|
2
|
Хөх өнгөтэй хэвтээ тэгш өнцөгт зурна
|
· Шинэ layer нээнэ 1 гэж нэрлэнэ.
· Select->
Rectanguler marquee tool
·
Paint bucket tool сонгоод дүүргэж будна.
|
|
3
|
Идэвхижүүлэлт буцаана
Layer
хувилах
|
· Select- deselect
· Layer->duplicate
1.1 гэж нэрлэнэ.
|
|
4
|
Шинэ layer нээнэ
|
· Layer->new->layer-гараас
/shift ctrl n/
|
|
5
|
Улаан өнгөтэй босоо тэгш өнцөгт зурна
|
· Select->Rectanguler
marquee tool
|
|
6
|
Дүүргэж будах
|
· Paint bucket
tool
|
|
7
|
Идэвхижүүлэлт буцаана
|
Select-> deselect
|
|
8
|
Давхарга
хувилах
|
·
Layer-> duplicate 2.2 гэж нэрлэнэ.
|
|
9
|
Параллелограмм болгох
|
·
Гараас ctrl T mouse2 дарж SKEW хийнэ.
|
|
10
|
Давхарга зөөх
|
·
Mouse чирэх
|
Үнэлэх журам
№
|
Даалгавар
|
оноо
|
1
|
4 давхарга үүсгэсэн
|
4 оноо
|
2
|
Параллелограмм дүрс үүсгэсэн
|
2 оноо
|
3
|
Хайрцаг зурсан
|
2 оноо
|
Бүгд оноо
|
8 оноо
|
No comments:
Post a Comment